Відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", який набув чинності ще 16 липня 2019 року, проте деякі його норми, було вирішено ввести в дію пізніше, щоб бізнес зміг краще підготуватися до їх виконання, з 6 січня 2021року, згідно статті 30, всі надавачі послуг незалежно від форми власності зобов`язані обслуговувати покупців і надавати інформацію про товари та послуги українською мовою. Вимога стосується освітніх послуг (гуртки,секції), медичного обслуговування, надання соціальних послуг тощо. Це означає, що у супермаркеті, інтернет-магазині, кав'ярні, ресторані, банку, аптеці, спортзалі, бібліотеці вас повинні обслуговувати українською мовою.
Винятків небагато: тільки на прохання клієнта його персональне обслуговування може бути здійснено іншою мовою, прийнятною для обох сторін.
Українською має бути подано інформацію на цінниках, маркуванні, квитках, інструкціях, технічних характеристиках, меню тощо.
У разі порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою громадянин може скласти скаргу на ім`я Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Кременя.
За матеріалами газети "Пенсійний кур'єр", № 2, 15 січня 2021 року.
Немає коментарів:
Дописати коментар