До відділів державної реєстрації
актів цивільного стану (далі - Відділ) звертаються з метою офіційного визнання
державою фактів народження фізичної особи та її походження,
шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті. Для цього особа подає заяву про
проведення відповідної державної реєстрації та необхідні документи, на підставі
яких складається актовий запис та видається свідоцтво про певний вид проведеної
реєстрації. Актові записи складаються в двох примірниках та зберігаються в
архівах відділів державної реєстрації актів цивільного стану та відділів
державної реєстрації актів цивільного стану управлінь державної реєстрації.
Слід зазначити,
що інформація про персональні дані фізичної особи, що містяться в актовому
записі цивільного стану, є конфіденційною і не підлягає розголошенню. Отже, можна зробити висновок про те,
що працівники Відділів мають справу з документами, які містять інформацію про персональні
дані осіб, які звертаються за отриманням послуг.
В першу чергу,
працівники Відділів чітко дотримуються положень чинного законодавства, де
зазначається, яка саме інформація є конфіденційною. Так, наприклад,
нормативно-правовими актами передбачено, що працівники органів державної
реєстрації актів цивільного стану зобов'язані додержуватись таємниці державної
реєстрації актів цивільного стану. Відомості про національність, освіту,
сімейний стан, а також адресу, дату і місце народження фізичної особи, які
стали відомі працівнику органу державної реєстрації актів цивільного стану у
зв'язку з державною реєстрацією акту цивільного стану, є конфіденційними і
розголошенню не підлягають.
Особливу увагу
працівники відділів державної реєстрації актів цивільного стану приділяють
тому, кому може надаватися конфіденційна інформація при розгляді звернень
фізичних та юридичних осіб. Першочергове право на отримання такої інформації,
яка міститься в актовому записі, має фізична особа, якщо вона стосується її
особисто. Якщо запитувачем інформації є третя особа, то вона може бути
повідомлена лише за умови бажання фізичної особи, відносно якої складений
актовий запис, в якому міститься відповідна інформація та на підставі заяви, справжність підпису на якій
засвідчена в установленому порядку. Також, право на
отримання таких відомостей мають особи, визначені в підзаконних актах, якими
керуються у своїй службовій діяльності працівники. Вони можуть повідомляти відомості про державну
реєстрацію акту цивільного стану на підставі ухвали (письмового запиту) суду
(судді) у зв'язку зі справами, що перебувають у його провадженні, а також
письмового запиту органу досудового розслідування, інших державних органів, органів
місцевого самоврядування (посадових осіб), якщо запит зроблено у зв'язку зі
здійсненням ними повноважень, визначених актами законодавства. В інших
випадках надання конфіденційної інформації третім особам забороняється.
Отже, держава
подбала про збереження інформації, яка стала відома особам при здійсненні ними
своїх повноважень та про недопущення втручання в приватне життя осіб, які
звертаються до Відділів.
Головний спеціаліст
Чернігівського міського відділу
державної реєстрації актів
цивільного стану Північно – Східного
міжрегіонального управління
Міністерства
юстиції (м. Суми) Катерина КЕЗЬКО
Немає коментарів:
Дописати коментар