Ви вирішили випробувати вдачу в іншій країні?
Все частіше в реаліях сьогодення громадяни України навчаються, працюють, одружуються, деякий час проживають за кордонами нашої держави. Для того щоб Ваші документи за межами України були дійсними – їх необхідно легалізувати, шляхом консульської легалізації для країн, які не є учасниками Гаазької Конвенції 1961 року або шляхом проставлення апостилю для країн – учасників Конвенції.
Все частіше в реаліях сьогодення громадяни України навчаються, працюють, одружуються, деякий час проживають за кордонами нашої держави. Для того щоб Ваші документи за межами України були дійсними – їх необхідно легалізувати, шляхом консульської легалізації для країн, які не є учасниками Гаазької Конвенції 1961 року або шляхом проставлення апостилю для країн – учасників Конвенції.
Цікаво, Гаазька
Конвенція...?
Так, велика кількість держав у всьому світі уклали
договір, який значно спростив процедуру визнання автентичності офіційних
документів за кордоном. Гаазька Конвенція від 5 жовтня 1961 року скасовує вимоги
обов’язкової легалізації офіційних документів за кордоном і проголошує введення
апостиля. Саме проставлення апостиля значно спрощує процес легалізації документів для країн - учасниць
Конвенції. З тих пір, процедура проставлення апостиля використовується дуже
часто по всьому світу.
Що ж таке
апостилізація документів?
Останнім
часом це досить популярний напрям в нашій країні. Апостиль фактично підтверджує
справжність підписів, печаток на офіційних документах, виданих в Україні. Відповідно
до норм чинного законодавства апостиль – це спеціальний штамп, який
проставляється для посвідчення автентичності підпису, якості, в якій виступала
особа, що підписала документ, та у відповідному випадку, автентичності відбитку
печатки або штампу, якими скріплений документ, тобто підтверджує законність
певного документу.
Де він проставляється?
Апостиль
поставляється на самому документі або на окремому аркуші, що скріплюється з
оригіналом документа, також він повинен відповідати зразку, що додається до Гаазької
Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів від 05
жовтня 1961 року.
А на яких саме
документах проставляється апостиль Міністерством юстиції України?
Проставлення Міністерством юстиції України апостиля здійснюється
на
офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на
документах, що оформляються нотаріусами України. Найчастіше до
нашого відділу звертаються громадяни з питань апостилізації свідоцтв про
народження, шлюб та розлучення. Так, у минулому році нашим відділом забезпечено
проставлення 885 апостилів.
Для яких країни найчастіше оформлюються документи з проставлення апостиля?
Це
Італія, Іспанія, Індія, Ізраїль, Франція, Німмечина, Туреччина.
Отже, скільки
коштує така послуга?
Плата за
надання послуг з проставляння апостиля на офіційних документах, що видаються
органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами
України і призначених для використання на території інших держав для:
- громадян
України, іноземних громадян та осіб без громадянства - 3 неоподатковувані
мінімуми доходів громадян (51 грн.);
- юридичних
осіб - 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн.).
Чи можна отримати апостилізований документ в день подачі заяви до
територіальних органів Міністерства юстиції України?
Проставлення
апостиля, відмова в його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів. А у разі необхідності отримання
зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа, а також здійснення перевірки
документів про державну реєстрацію актів цивільного стану у випадках
відсутності відомостей про них у Державному реєстрі актів цивільного стану
громадян та/або виникнення сумніву щодо їх достовірності строк розгляду
документів на проставлення апостиля може бути продовжено до 20 робочих днів.
Куди можна звернутись у місті Чернігові для
отримання такої послуги?
Запрошуємо всіх бажаючих апостилізувати
документи до Чернігівського міського відділу державної реєстрації
актів цивільного стану Північно-Східного міжрегіонального управління
Міністерства юстиції (м. Суми) за адресою: м. Чернігів, вул. Пушкіна, 15.
Контактний телефон: (0462) 67 80 69. Електронна адреса: vcs@cnm.cn.drsu.gov.ua. Також Ви можете
записатись на прийом до відділу в зручний для Вас час, задати питання
в онлайн режимі, подати заяви на реєстрацію актів цивільного стану на порталі
«Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» https://dracs.minjust.gov.ua.
Заступник начальника
Чернігівського міського відділу
державної реєстрації актів
цивільного стану Північно – Східного
міжрегіонального управління
Міністерства
юстиції (м. Суми) Світлана ТРЯНОВА
Немає коментарів:
Дописати коментар